Najlepší zamestnávatelia Slovenska a Českej republiky 2004


Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on FacebookEmail to someonePrint this page

Zostaviť rebríček najlepších zamestnávateľov Slovenska a Českej republiky si dal za cieľ prvý ročník štúdie „Najlepší zamestnávatelia – Najlepšie výsledky“, organizovaný poradenskou spoločnosťou Hewitt Associates. Do štúdie sa prihlásilo 57 firiem, z ktorých všetky podmienky na spracovanie analýzy a zaradenie do rebríčka splnilo 31 spoločností. Štúdia vo svojich zámeroch vychádza z názorov zaznamenaných medzi takmer 5 500 zamestnancami zúčastnených spoločností, čo celkovo predstavuje zamestnaneckú základňu asi 29 500 zamestnancov.

Víťazi, ktorí boli ocenení na vyhlasovaní výsledkov 2. apríla 2004 v hoteli Anděl‘s v Prahe:

  1. Johnson & Johnson, s.r.o. (Medical Devices)
    – Zdravotnícke potreby, Česká republika
  2. CORE COMPUTER, spol. s r.o.
    – Informačné technológie, Česká republika
  3. Pivovar Šariš, a.s.
    – Pivovarníctvo, Slovensko
  4. TRONET, a.s.
    – Informačné technológie, Slovensko
  5. GlaxoSmithKline, s.r.o. (Pharmaceuticals)
    – Farmaceutický priemysel, Česká republika
  6. AVON Cosmetics, spol. s r.o.
    – Kozmetika, Česká republika
  7. BRAMAC – strešné systémy, spol. s r.o.
    – Stavebné materiály, Slovensko
  8. British American Tobacco (Czech Republic), s.r.o.
    – Tabakový priemysel, Česká republika
  9. Plzeňský Prazdroj, a.s.
    – Pivovarníctvo, Česká republika
  10. S&T Slovakia, spol. s r.o.
    – Informačné technológie, Slovensko

Najlepší zamestnávatelia na Slovensku a v Českej republike sa vyznačujú veľmi vysokou priemernou mierou motivovanosti svojich zamestnancov (73%). To znamená, že takmer tri štvrtiny zamestnancov víťazných spoločností sú silne motivované a vykazujú nasledujúce charakteristiky správania:

  • majú silnú túžbu byť súčasťou spoločnosti;
  • vyjadrujú sa pozitívne o spoločnosti pred priateľmi, spolupracovníkmi, potenciálnymi zamestnancami a zákazníkmi; a
  • vynakladajú mimoriadne úsilie, ktoré prispieva k úspechu spoločnosti.

Priemerná miera motivovanosti českých a slovenských spoločností bola 55%, čo predstavuje v porovnaní s ostatnými krajinami vysoké číslo. Tento fakt je pravdepodobne daný skutočnosťou, že prevažná väčšina zúčastnených spoločností patrí k najlepším zamestnávateľom na slovenskom a českom trhu, a ich zamestnanci sú si toho plne vedomí.